|
Forum strony tczewskiklubrowerowy.pl Tczewski Klub Rowerowy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BikeBert
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tczew Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:06, 22 Paź 2011 Temat postu: Avid + Goodridge + Straitline = Custom Brakes |
|
|
Pomysł na "customowe" hamulce zrodził się po kilku niesympatycznych przygodach
z fabrycznymi zestawami hamulców firmy [link widoczny dla zalogowanych][less] [Mono6, Tech M4, Tech V2]
postanowiłem powrócić do firmy, z którą nigdy nie miałem problemów, i.e. [link widoczny dla zalogowanych].
Moje pierwsze Juicy7 kupiłem w 2004. Przewinęły się one przez kilka rowerów
i do tej pory bezproblemowo spowalniają streetowego sztywniaka.
Projekt zakładał zbudowanie niekoniecznie lekkiego ale za to mocnego i przy okazji cieszącego oko hamulca.
Kolega podsunął pomysł zbudowania następującej hybrydy:
- klamka [link widoczny dla zalogowanych] ze względu na bezawaryjność i łatwość odpowietrzania
- zacisk [link widoczny dla zalogowanych] ze względu na moc i modulację
Ja poszedłem o krok dalej i postanowiłem wzbogacić projekt o:
- przewody [link widoczny dla zalogowanych]w oplocie stalowym
- klamki [link widoczny dla zalogowanych] w kolorze czerwonym
- obejmy [link widoczny dla zalogowanych] w sosie własnym
Summa summarum na hamulce składają się:
Klamka Avid Juicy Seven 2008
Zacisk Avid Code 2012
Tarcza Avid HS1 Rotor 180mm
Tarcza Avid HS1 Rotor 200mm
Przewód hydrauliczny Goodridge 900mm
Przewód hydrauliczny Goodridge 1650mm
Klamka Straitline
Obejmy SRAM Matchmaker
Złożenie całego hamulca odbyło się bez żadnych problemów.
Do bezstresowej i przyjemnej pracy nad hamulcem przyczynił się zestaw przewodów i końcówek wielokrotnego użytku firmy [link widoczny dla zalogowanych].
Przy okazji postanowiłem zrobić kilka zdjęć dokumentujących cały proces oraz napisać krótki "manual".
Mam nadzieję, że przyda się innym rowerzystom majsterkowiczom podczas podobnej operacji.
Zatem zaczynamy!
Na początek niezbędne narzędzia:
• Avid Juicy Bleed Kit
• płyn hamulcowy DOT 5.1
• klucz płaski 8mm
• klucze imbusowe 2.5, 3, 4, 5mm
• klucz torx T-10
• szpikulec
• czyste szmaty lub ręcznik papierowy
• alkohol izopropylowy lub woda mydlana
Do mojego projektu potrzebny był [link widoczny dla zalogowanych].
Na początku należy przyciąć wąż do żądanej długości. Warto postępować wg angielskiej maksymy: measure twice, cut once!
Mój kolega w takich sytuacjach zwykł mawiać: Kur*a, dwa razy uciął i dalej krótkie
Do skracania przewodu warto użyć dobrych jakościowo nożyc.
Sama operacja obcięcia musi być szybka i zdecydowana, zwłaszcza przy przewodach w stalowym oplocie.
Zaraz po obcięciu należy zaokrąglić końcówkę przewodu.
Zazwyczaj nożyce do przewodów mają do tego specjalne narzędzie.
Następnie na koniec przewodu nasuwamy końcówkę [RCB600-02MTB C].
[size=small]UWAGA:[/size] od 2006 w zestawach rowerowych Goodridge nie nacinamy i nie zdejmujemy [!]
11mm bezbarwnego plastikowego pokrycia przewodu mimo,
że instrukcja zaczyna się właśnie od tego kroku. Końcówka nasuwa się nieraz z zauważalnym oporem,
zwłaszcza gdy nie zaokrąglimy wcześniej końcówki przewodu.
Ja założyłem rękawiczki rowerowe dla lepszego "gripu" i ruchem obrotowym osadziłem końcówkę na przewodzie.
Po nałożeniu końcówki, za pomocą jakiegoś szpikulca powiększamy nieco otwór w przewodzie,
aby później inna końcówka mogła łatwo wkręcić się w ów otwór.
[size=small]UWAGA:[/size] oryginalna instrukcja zaleca aby otwór powiększyć przed założeniem końcówki na przewód.
Jednak taka kolejność utrudnia,
a wręcz uniemożliwia wsunięcie końcówki na poszerzony wcześniej przewód.
Teraz nasuwamy na przewód żółtą gumową osłonkę z napisem Goodridge oraz oprawiamy drugi koniec przewodu wg instrukcji jak powyżej.
Następnie pora na zaopatrzenie klamki w odpowiednie końcówki.
W moim przypadku były to: MTB442-02-M8 C SW oraz MTB442-02-M81 C SW.
W zacisk także wkręcamy odpowiednią końcówkę. Avid Code wymaga: MTB442-02-M8.
Po zaopatrzeniu klamki i zacisku w końcówki mój zestaw wyglądał jak poniżej.
Teraz pozostało już tylko połączenie całości. Zaczynamy od zacisku. Po prostu wkręcamy końcówkę wystającą z zacisku w przewód.
Tu także przydały się rękawiczki rowerowe dla lepszego "gripu".
Kiedy połączą się gwinty końcówki wystającej z zacisku z tym w końcówce na przewodzie, możemy pomóc sobie płaskim kluczem 8mm.
Ważne aby pozostawić przerwę ok. 1mm pomiędzy dwoma końcówkami, czyli nie wkręcamy do końca zacisku w przewód.
Analogicznie postępujemy na drugim końcu przewodu: wkręcamy klamkę w przewód, także pozostawiając przerwę ok 1mm.
Na koniec pozostaje tylko zalać przewód olejem i odpowietrzyć hamulec.
Cała procedura odpowietrzania hamulców Avid wbrew pozorom jest prosta i przyjemna.
Kiedy czyta się papierową instrukcję można odnieść inne wrażenie.
Jednak wszystko staje się jasne i przejrzyste kiedy obejrzy się film instruktażowy na YouTube.
Ponieważ system hamulcowy po złożeniu z odrębnych części jest całkowicie pozbawiony płynu hamulcowego,
procedurę odpowietrzenia należy przeprowadzić dwukrotnie.
Po naszym ciężkim narzędziowo-serwisowym wysiłku przyszła pora
na ustawienie klamki, testowanie i delektowanie się nowym hamulcem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tczewa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:53, 22 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
No ładne cacka Zapewne dadzą radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|