Forum Forum strony tczewskiklubrowerowy.pl Strona Główna Forum strony tczewskiklubrowerowy.pl
Tczewski Klub Rowerowy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Avid + Goodridge + Straitline = Custom Brakes

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum strony tczewskiklubrowerowy.pl Strona Główna -> SPRZĘT,ODZEŻ I INNE AKCESORIA
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BikeBert




Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:06, 22 Paź 2011    Temat postu: Avid + Goodridge + Straitline = Custom Brakes

Pomysł na "customowe" hamulce zrodził się po kilku niesympatycznych przygodach
z fabrycznymi zestawami hamulców firmy [link widoczny dla zalogowanych][less] [Mono6, Tech M4, Tech V2]
postanowiłem powrócić do firmy, z którą nigdy nie miałem problemów, i.e. [link widoczny dla zalogowanych].
Moje pierwsze Juicy7 kupiłem w 2004. Przewinęły się one przez kilka rowerów
i do tej pory bezproblemowo spowalniają streetowego sztywniaka.

Projekt zakładał zbudowanie niekoniecznie lekkiego ale za to mocnego i przy okazji cieszącego oko hamulca.
Kolega podsunął pomysł zbudowania następującej hybrydy:
- klamka [link widoczny dla zalogowanych] ze względu na bezawaryjność i łatwość odpowietrzania
- zacisk [link widoczny dla zalogowanych] ze względu na moc i modulację

Ja poszedłem o krok dalej i postanowiłem wzbogacić projekt o:
- przewody [link widoczny dla zalogowanych]w oplocie stalowym
- klamki [link widoczny dla zalogowanych] w kolorze czerwonym
- obejmy [link widoczny dla zalogowanych] w sosie własnym



Summa summarum na hamulce składają się:




Klamka Avid Juicy Seven 2008



Zacisk Avid Code 2012



Tarcza Avid HS1 Rotor 180mm



Tarcza Avid HS1 Rotor 200mm



Przewód hydrauliczny Goodridge 900mm



Przewód hydrauliczny Goodridge 1650mm



Klamka Straitline



Obejmy SRAM Matchmaker



Złożenie całego hamulca odbyło się bez żadnych problemów.
Do bezstresowej i przyjemnej pracy nad hamulcem przyczynił się zestaw przewodów i końcówek wielokrotnego użytku firmy [link widoczny dla zalogowanych].

Przy okazji postanowiłem zrobić kilka zdjęć dokumentujących cały proces oraz napisać krótki "manual".
Mam nadzieję, że przyda się innym rowerzystom majsterkowiczom podczas podobnej operacji.


Zatem zaczynamy!

Na początek niezbędne narzędzia:



• Avid Juicy Bleed Kit
• płyn hamulcowy DOT 5.1
• klucz płaski 8mm
• klucze imbusowe 2.5, 3, 4, 5mm
• klucz torx T-10
• szpikulec
• czyste szmaty lub ręcznik papierowy
• alkohol izopropylowy lub woda mydlana

Do mojego projektu potrzebny był [link widoczny dla zalogowanych].

Na początku należy przyciąć wąż do żądanej długości. Warto postępować wg angielskiej maksymy: measure twice, cut once!
Mój kolega w takich sytuacjach zwykł mawiać: Kur*a, dwa razy uciął i dalej krótkie Smile


Do skracania przewodu warto użyć dobrych jakościowo nożyc.
Sama operacja obcięcia musi być szybka i zdecydowana, zwłaszcza przy przewodach w stalowym oplocie.




Zaraz po obcięciu należy zaokrąglić końcówkę przewodu.
Zazwyczaj nożyce do przewodów mają do tego specjalne narzędzie.




Następnie na koniec przewodu nasuwamy końcówkę [RCB600-02MTB C].
[size=small]UWAGA:[/size] od 2006 w zestawach rowerowych Goodridge nie nacinamy i nie zdejmujemy [!]
11mm bezbarwnego plastikowego pokrycia przewodu mimo,
że instrukcja zaczyna się właśnie od tego kroku. Końcówka nasuwa się nieraz z zauważalnym oporem,
zwłaszcza gdy nie zaokrąglimy wcześniej końcówki przewodu.
Ja założyłem rękawiczki rowerowe dla lepszego "gripu" i ruchem obrotowym osadziłem końcówkę na przewodzie.




Po nałożeniu końcówki, za pomocą jakiegoś szpikulca powiększamy nieco otwór w przewodzie,
aby później inna końcówka mogła łatwo wkręcić się w ów otwór.
[size=small]UWAGA:[/size] oryginalna instrukcja zaleca aby otwór powiększyć przed założeniem końcówki na przewód.
Jednak taka kolejność utrudnia,
a wręcz uniemożliwia wsunięcie końcówki na poszerzony wcześniej przewód.






Teraz nasuwamy na przewód żółtą gumową osłonkę z napisem Goodridge oraz oprawiamy drugi koniec przewodu wg instrukcji jak powyżej.




Następnie pora na zaopatrzenie klamki w odpowiednie końcówki.
W moim przypadku były to: MTB442-02-M8 C SW oraz MTB442-02-M81 C SW.






W zacisk także wkręcamy odpowiednią końcówkę. Avid Code wymaga: MTB442-02-M8.
Po zaopatrzeniu klamki i zacisku w końcówki mój zestaw wyglądał jak poniżej.




Teraz pozostało już tylko połączenie całości. Zaczynamy od zacisku. Po prostu wkręcamy końcówkę wystającą z zacisku w przewód.
Tu także przydały się rękawiczki rowerowe dla lepszego "gripu".
Kiedy połączą się gwinty końcówki wystającej z zacisku z tym w końcówce na przewodzie, możemy pomóc sobie płaskim kluczem 8mm.
Ważne aby pozostawić przerwę ok. 1mm pomiędzy dwoma końcówkami, czyli nie wkręcamy do końca zacisku w przewód.
Analogicznie postępujemy na drugim końcu przewodu: wkręcamy klamkę w przewód, także pozostawiając przerwę ok 1mm.

Na koniec pozostaje tylko zalać przewód olejem i odpowietrzyć hamulec.
Cała procedura odpowietrzania hamulców Avid wbrew pozorom jest prosta i przyjemna.
Kiedy czyta się papierową instrukcję można odnieść inne wrażenie.
Jednak wszystko staje się jasne i przejrzyste kiedy obejrzy się film instruktażowy na YouTube.

Ponieważ system hamulcowy po złożeniu z odrębnych części jest całkowicie pozbawiony płynu hamulcowego,
procedurę odpowietrzenia należy przeprowadzić dwukrotnie.

Po naszym ciężkim narzędziowo-serwisowym wysiłku przyszła pora
na ustawienie klamki, testowanie i delektowanie się nowym hamulcem.







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin




Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tczewa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:53, 22 Paź 2011    Temat postu:

No ładne cacka Smile Zapewne dadzą radę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MJB




Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suchostrzygi
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:23, 23 Paź 2011    Temat postu:

Bravo za fachowy artykuł!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum strony tczewskiklubrowerowy.pl Strona Główna -> SPRZĘT,ODZEŻ I INNE AKCESORIA Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin